9 Ağustos 2015 Pazar

8. Gün - TİRAN & STRUGA & OHRİD

Budva'dan Tiran'a direk ulaşım olmadığı için tur acentası ile geçtik. Fiyatları 25 ila 35 € arası değişiyor. Sabah 8.45'te bizi alan servimiz saat 13.00'da Tiran'daki saat kulesinin önünde bıraktı. Tiran'da çok gezilecek bir yer yok. Şehirde köy havası hakim. Birkaç cami, bir meydan, bir saat kulesi bir de kale.

SAAT KULESİ ve ETHEM BEY CAMİİ
        Biz Tiran'ı, Struga'ya en hızlı şekilde geçmek için kulladık. Saat 16.00'a kadar olan vaktimizde etrafı turladık.
        Yemek için tercihimizi ise merkezde adı Ulcinj (isminden tam emin değilim, Ethem Bey Camisine yakın) olan lokantadan yana kullandık. Buraya giderseniz et veya tavuk ürünlerinden ziyade pirinç pilavı yiyin. Rengi sarımtraktı ama tadı harikaydı.
        Tiran'dan Struga'ya veya Üsküp'e geçme olayına gelirsek, buralara giden tur şirketleri var. Biz Durmo Tours'u tercih ettik. Her gün 16.00'da Tiran International Hotel'in yanından hareket ediyor. Ethem Bey Camisini arkanıza aldığınızda bu oteli göreceksiniz. Binanın sol tarafında, karşı duraktan kalkıyor. Albanian University UFO yazan binanın oradan. Detaylı anlatmamın sebebi adamlarla anlaşmak çok zor, ingilizce bilmiyorlar. Bize arnavut birisi yardım etti orada beklememizi ve üzerinde durmo tours yazan otobüse binmemizi söyledi. Bilet, rezervasyon da hak getire.

Saat 15.45'e geldiğinde otobüs geldi. Bileti arabanın içinde alıyormuşuz. Köşede bir büfe vardı, bilet buradan satılıyor 20€ demişti. Tabii ki de almadık, siz de almayın. Araçta Struga için 10€ para ödedik.
        Otobüs normalde Struga'ya 20.00 gibi varıyormuş. Biz de biraz Struga'yı gezip sonra Ohrid'e geçeriz diye düşünmüştük. Yalnız gümrükte tekrar uyuşturucu problemine takıldık. Bu sefer daha büyük bir şey olmalı ki fazladan 2.5 saat bekledik! Tek tek çantalar arandı, sorgular yapıldı vs.. Bizi ne hikmetse aramadılar. Otobüsümüze geçtik, bekledik. Siz siz olun balkanlarda milimetrik program çıkarmayın, yoksa işleriniz aksayabilir.
        Saat 22.30 olduğunda bizi Struga'da bir kavşakta bıraktılar. Buradan taksi ile ulaşımımızı sağladık. 8 km mesafe var Ohrid ile. Taksici 10€'ya bizi eve kadar bıraktı.
        Eve geçince direk yataklara geçtik. Bir günde 3 ülke, 11 saat yolculuk insanı fena yoruyormuş, onu anladık :)