6 Ağustos 2015 Perşembe

5. Gün - SARAYBOSNA & MOSTAR

Sabah uyandıktan sonra ilk olarak kahvaltımızı yapıyoruz. Kahvaltıdan sonra hediyelik eşya için Osmanlı Mutfağından, İlhan Abi'nin tavsiyesi üzerine Rubin Elegance'ye gidiyoruz. Hemen meydanda Semerkand'ın sağ çaprazında kalıyor. Bizi İlhan gönderdi dediğimiz zaman ''oo ilhan güzel adam, güzel adam'' diyor ve indirimli fiyatları söylemeye başlıyor. Yalnız dükkanda bazen başka bir kadın oluyor o varken gitmeyin indirim yapmayabilir :)

Alışverişimizi tamamladıktan sonra Mostar'a gitmek için otobüs terminaline geçiyoruz. Başçarşıdan 6KM tutuyor.
          Eğer havaalanına geçecekseniz fazla para vermeyin taksilere, 15KM'ye anlaşın. Ben bundan önceki gelişimde tramvay ile gitmiştim. 3 numaraya binip havaalanına yakın bir durakta inip 7-8 dk yürümüştüm. Şu an durağın adını tam hatırlayamıyorum o yüzden tramvay ile geçmek isterseniz bir bilene sormakta fayda var.
          Terminale vardığımızda biletlerimizi alıyoruz. Fiyatı 16KM. Yolculuk ise yaklaşık 2.5 saat sürüyor. Akşama kadar yaklaşık 45 dakikada bir otobüs bulma şansınız var.
Yolda mola verdiğimiz yer Zdrava Voda. Çok hoş bir mekan. Ağaçlık bir alan içinde ve her ne kadar tam görülmese de nehir kenarında. Etleri pişirdikleri yerin dekorasyonu ise ilginçti. Etler çok lezzetli gözüküyordu. Şöför hareket eder, yemek yarım kalır düşüncesi ile oturmadık. Sonradan pişman olduk tabii. Şöför yemeğini bitirdikten sonra yola koyulabildik.

ZDRAVA VODA

MOSTAR

Terminale indiğimizde ilk olarak eşyalarımızı emanete bırakıyoruz. Mostar bizim için kalmalık değil akşama kadar gezip sonra otobüsle Budva'ya gitmelik bir yerdi.
Mostar'da terminal 8 gibi kapanıyor. O saatten sonra bilet satışı yok. Emanete verdiğiniz çantaları ise, bilet satın aldığınız yerin sağında bir büro var -görevli yatıyordu biz gittiğimizde- o bürodaki adam aracılığıyla alabiliyorsunuz. Yalnız teslim fişlerini kaybetmeyin, ingilizce bilmiyor sıkıntı yaşayabilirsiniz.
          Otobüs Terminalinden köprü ise yürüme mesafesi ile 10-15 dakika uzaklıkta. Taksiye binmeniz daha mantıklı. 2KM tutuyor. Mostar'da açılış ücreti yok. İndi bindi tarzı, 2KM veriyorsunuz ücret 2KM olasıya kadar artmıyor. Sonrası 1kilometre_1KM
Köprüye varınca kendinizi tekrar Türkiye'de hissedeceksiniz. Çoğu turist Türk. Esnafların bir çoğu da Türkçe biliyor.
          Eğer köprüde biraz beklerseniz para karşılığı suya atlayan insanlara şahit olacaksınız. Siz para vermeyin muhakkak veren biri çıkar, beleşe izleyin :)
         Köprünün bir ucunda bir kule var. Giriş ücreti 3KM. Biz öğrenci, türk dedik para vermeden çıktık. Para verip de çıkmayın zaten manzarası yok.

Köprüye karşı en güzel pozlar, köprüyü tam karşıdan gören camiden veriliyor. Avlusundan da güzel pozlar çıkabileceği gibi caminin minaresine de çıkılabiliyor.
          Köprü ve çevresini gezdikten sonraki durağımız ise Blagaj Tekija. Alperenler Tekkesi olarak da anılıyor. 600 yıllık bir geçmişi olduğundan bahsediliyor. Tekke kayalık alan oyularak yapılmış, yanında da nehir. Günün yorgunluğun, şehrin stresinin atılabileceği bir yer. Gelmişken o buz gibi suya ayaklarınızı sokmadan geri dönmeyin.
Tekkeden gözüken mağaraya gitmek için karşıya geçmeniz gerekecek. Tekkeye giriş biletlerinin olduğu yerdeki köprü ile karşı tarafa geçip lokantanın içinden merdivenleri çıkıp yolu takip edin. Zaten ''Vrelo'' yazan yeşil bir tabela göreceksiniz. Bot ile mağaranın içine götürüyorlar. Biz gittiğimizde görevli olmadığı için içeride ne olduğunu ve kaç para olduğunu bilemiyorum.

BLAGAJ TEKİJA

Tekkeyi ve çevreyi gezdikten sonra taksi çağırıp tekrar geri dönüyoruz. Ücret 16KM tutuyor.
          Akşam yemeği için tercihimizi Türk Konsolosluğu'nun yanında bulunan Urban Lokantası'ndan yana kullanıyoruz. Yemek için terasa geçiyoruz. Teras için bizi alt kata yönlendirdiklerinde biraz şüpheleniyoruz ama karşımıza direk Mostar Köprüsü gelince endişelerimizin yersiz olduğunu anlıyoruz. Lokantanın tavuk ürünlerini denemedik ama etleri oldukça güzeldi. Arkadaş hamburger istedi, hamburgeri lavaş içinde getirdiler haberiniz olsun, orada adet böyleymiş. Bir de hesap yaparken nakite göre yapın. Böyle bir mekanda kart geçerlidir diye biraz fazla yedik. Hesabı istediğimizde bize kartın geçerli olmadığını söylediler. Balkanların en büyük problemi bu bence. Bir çok lokantada kart geçmiyor.

URBAN'DAN BİR GÖRÜNÜM
          Akşam yemeğini bitirdikten sonra tekrar terminale geçtik taksi ile. Sadece 2 KM tutuyor. Yorulmaya değmez.
          Saat 22.10'da da gelen Budva otobüsümüze binip Mostar gezimizi bitiriyoruz.