30 Temmuz 2015 Perşembe

3. Gün - BELGRAD & SARAYBOSNA

Geceden yaptığımız plana göre sabah erken kalkıp Zemun'a gidecektik. ( bu arada otogarın ilerisinde durak var oradan Zemun'a 83 nolu otobüs gidiyor) Dönüşte de Ciganlija Adası'na uğrayacaktık. Saat 13.30'da Saraybosna'ya giden otobüsümüze binerek yola çıkacaktık; ancak 2 günün yorgunluğundan dolayı uyuya kalınca buraları gezme planımız yattı. Kalan süremizde de tekrar şehri gezip otogara geçtik.

ST. MARK KİLİSESİ

ST. SAVA KİLİSESİ

ULUSAL MECLİS

PRENSES LJUBİCA'NIN KONAĞI

Otogarda başımızdan saçma bir olay geçti. Bileti önceden almamıza rağmen bizi peronlara almadılar. Peronlara girmek için jeton gibi bir şey lazımmış. Saat 13.25'te otogarda olduğumuzdan heyecana kapıldık. Peronlara bakan kişiye para vermeye çalıştık almadı. Bileti aldığınız yere gidin dedi. Vezneye gittiğimizde kimse yoktu. Yanındaki vezneye sorduk bizi başka bir yere yönlendirdiler. Orası da başka bir yere... Tam Türkiye'deki bürokrasi işleri gibiydi. En son 12 nolu vezneye gittik. Aksilik yanımızda dinar olmadığı için veremem dedi. Yalvar yakar en son 5€ verdim. Karşılığında 3 tane kağıt parçası verdi. (normalde bileti alırken jeton veriyorlar istemeyi unutmayın) Bu şekilde otobüse ulaştık ve yola çıktık.

SARAYBOSNA
        Şehrin dışına çıktıktan sonra manzara da güzelleşti. Saraybosna'ya varıncaya kadar neredeyse her yer yemyeşildi. Yanımızda bize eşlik eden nehir de cabası. Yeşile ve maviye aşık iseniz, öğlen saatindeki yolculuğu tavsiye ederim. Programınıza ters düşecek ise 22.30'da otobüs var onunla da Saraybosna'ya gidebilirsiniz.
         Tekrar hatırlatma fayda var. Molalarda dikkatli olun, vakti geçirmeyin. Özellikle sırplar çok bu konuda aksi. Kızın birisini tuvalette olmasına rağmen bırakacaktı da arkadaşı zar zor ikna etti.
         Normalde 8.15'te inmemiz gerekirken gümrükte kızın birinde uyuşturucu çıkması varışımızı 1 saat geciktiriyor.
         Saraybosna'da indiğimiz yer şehrin dışı. -Turist Information'dan harita alın işinize yarayabilir- Şehrin merkezine yani Başçarşıya gitmek için iki alternatif bulunuyor. Birincisi taksi, 10€'ya götürüyorlar. Dışarıdan taksimetre açtırıp giderseniz muhtemelen daha ucuz olur. Ikinci alternatif ise minibüsler. 300 metre ileriden kalkıyor. Sorarsanız tarif edeceklerdir.

Biz taksi ile hostelimize geçtik. Ertesi gün bayram olduğu için dinlenmeye karar verdik. İsterseniz Başçarşı çevresinde bir çok nargile kafe, pub var takılabilirsiniz.