30 Temmuz 2015 Perşembe

1. Gün - ÜSKÜP

The Great Alexandar Airport'a inince yapmanız gereken ilk iş paranızı Makedon Dinarına çevirmek olsun. (1€=~60MKD) Yerel para birimi ile alışveriş yapmanız daha karlı olacaktır. Euro hesabında yuvarlamalar yapılabiliyor :) Hava limanından merkeze gitmek için otobüsleri kullanabilirsiniz. Yaklaşık bir saatte bir otobüs kalkıyor. Eğer sayıca fazla iseniz taksi ile gidebilirsiniz. Yalnız hava limanından binmeyin 20€ istiyorlar. Kapıdan çıktığınızda karşınıza otopark gelecek, sağ çaprazına baktığınızda Skopje tabelasını göreceksiniz. Oraya gidip otostop çekin muhakkak bir korsan taksi gelecektir. Biz 10€'ya anlaştık. Siz 500 MKD'ye de anlaşabilirsiniz belki.
         Taksinin bizi merkeze bırakmasından sonra ilk olarak bagajlarımızı otogara bırakıyoruz. Onlarda bizim anladığımız şekildeki otogar ''Au(v)tobuska Stanica'' olarak adlandırılıyor. Bus Station dediğinizde anlamazlar ise bu tabiri kullanabilirsiniz. Biz geceyi Üsküp'te değil de Belgrad yolunda geçireceğimiz için çantaları emanete bırakıp biletimizi aldık. Gece 00.00'da Belgrad'a otobüs var. Otogarda yardıma ihtiyacınız olursa da İstanbul firmaları var gidip konuşabilirsiniz yardımcı olurlar.
         Eşyalarımızı bıraktıktan sonraki ilk durağımız Üsküp Kalesi (Skopje Fortress) oluyor. Ulaşımı otogardan değil de yoldan çevirdiğiniz bir taksi ile sağlarsanız daha ucuza gelir. Otogardakiler taksimetreden ziyade pazarlık usülü çalışıyor. Yakın yerlere gitmek için taksimetre daha karlı.
         Kaleyi gezmeyi bitirdikten sonra yolun kenarında bulunun Mustafa Paşa Camisini ziyaret ediyoruz. Camiden sonra iki seçeneğiniz var. Camiyi arkanıza alınca sola doğru inen yol; sizi güzel binaların arasından geçirip meydana (Makedonya Meydanı) ulaştırıyor. Sağa doğru inerseniz de Old Bazaar'a varıyorsunuz. Biz tercihimizi ilk olarak meydana gitmekten yana kullanıyoruz. Meydana doğru giderken dikkatimizi ilk çeken şey, heykellerin sayısı. Üsküp tam bir heykel şehri. Bir çoğu da fotoğraf çekilmeye değer.
İSKENDER HEYKELİ (MAKEDONYA MEYDANI)

Heykellerden Birkaç Örnek

Meydana yol alırken gezebileceğiniz müzeleri, kiliseleri vb size bırakıyorum. Tripadvisor'dan bakıp kendi zevkinize göre karar verirsiniz.
         Hediyelik eşya bakmak isterseniz, meydandan Makedonya Takı'na doğru giderken sol taraftan bir yol gidiyor. Sizi pasajın içine götürür. Alt katına inerseniz farklı türden bir çok hediyelik eşyayı bulabilirsiniz. Pazarlık etmeyi de unutmayın :)
          Gezimizi tamamladıktan sonra ise akşam yemeği için Old Town'a doğru yol aldık. Bu arada hava kararıp ışıklar yanmaya başlayınca da binaların ayrı bir güzelliği oluyor. Yalnız yürüyerek 15-20 dk sürüyor. İsterseniz taksi ile de geçebilirsiniz. Çok para yazmıyor.

Yemek için durağımız ise Kosmos Köfte oldu. Burası daha çok esnaf lokantasına benziyor. Türkçe biliyorlar. Köfteleri de gayet lezzetli ve büyük. Türkiye'de doymak için 1.5 porsiyon yerken, burada 1.5 porsiyonu zor bitirdik. Eğer burada yiyecekseniz salatasının da tadına muhakkak bakın.

Kosmos'un konsepti hoşunuza gitmez ise Destan'da yiyebilirsiniz. Aileyle vakit geçirmek için daha müsait.
           Yemek bittikten sonra tekrar meydana geçiyoruz. Kafenin birinde oturup bir şeyler içiyoruz. Yakın olmasına rağmen yorgun olduğumuz için otogara taksi ile geçiyoruz. Tabii taksi şöförünün de bize son bir şehir turu attırmasıyla Üsküp gezimizi bitiriyoruz :) O kadar yolu uzatmasına rağmen 190MKD tuttu düşünün artık taksilerin ucuzluğunu :)
           Otogarda emanetlerimizi alıp perona geçiyoruz. Bagajlarımızın ücretini de ödeyip (balkanlarda bagaj paralı) Belgrad'a doğru yol alıyoruz.

Not: Balkanlarda otobüs yolculuklarında mola en fazla 20 dk. Bazı molalarda 5 dk, sadece ihtiyaç molası. Geç kalırsanız sizi beklemeyebilirler o yüzden dikkatli olun.